Wednesday, May 23, 2007

CADANGAN PROGRAM UNTUK GPB

Sila beri cadangkan latihan yang GPB perlukan. JK akan kemukakan kepada BTP. Kerjasama amat dihargai. Sila gunakan butang comments.Terima kasih.

7 comments:

PKGPBM said...

Jawatankuasa bercadang untuk mendaftar PKGPBM secara rasmi dengan pendaftar pertubuhan (jika tidak menyalahi penjawat kerajaan). Jadi kita kena kutip yuran untuk urusan ini dan mesyuarat AJK akan diadakan untuk menggubal peraturan PKGPBM. Sila kemukakan pandangan anda.

PKGPBM said...

HARI KELURGA GPB Malaysia...all work and no play = stress. Untuk mengurangkan stress jom kita berkumpul di hotel bersama keluarga masa cuti hujung tahun nanti. Beri cadangan dan pandangan untuk perancangan JK.

awie said...

Latihan yang diperlukan
1. Asas PHP dan Mysql
2. Visual Basic

musa said...

Latihan untuk GPB baru dan juga juruteknik baru sekali:

1. Asas Maintainance PC dan server.
2. Asas Networking.
3. Web maintenance

Musa, budak baru.

PKGPBM said...

Terima kasih kerana sudi membuka blog ini dan memberi cadangan. Semuanya akan diambilkira.

Anonymous said...

Dalam sistuasi hari ini , taklimat kepada semua GPB mengnai Kaspersky AV dan KAspersky Admin sangat membantu kita mengawal virus. Saya rasa saya hanya faham sedikit hasil dari self exploration akibat server/ PC crashed.Rupanya baru kita tau( dan GITN yang pasang pun cakap dia baru tau) , secara defaultnya apa saja yang KAV buat ada simpanan report dan backup yang hanya akan dibuang selepas 90 hari dalam AllUsers profile di C. Jika ada activiti yang kerap ( scanning dan deleting ), ruangan C: server dan PC akan KOSONG dan itulah yang sebenarnya yang menyebabkan server dan PC crash . Sekarang kita tau proses untuk buang simpanan ini hanyalah tekan butang clear pada service. Yang lucunya GITN yang pasng pun tak tau ! sekarang kita pula kena tukar setting yang telah dibuat ( dari 90 hari kepada tempoh yang munasabah ) tapi kena tanya lah pulak passwordnya .Admin kit tu boleh buat banyak benda remote kepada PC lain . Tapi nak cuba benda tu makan masa juga untuk explore.

GPBSMKKKB said...

Kita minta kursus khas manage Admin Kit pulak doh! Dengar khabar dari dalam, pihak marketing lobi utk dpt kontrak bekal KAV ke sekolah, lps pasang hand over kpd teknikal, no training no latest info, suruh handle, lepas tu dtg pulak copper bonding pun sama juga..tu yg byk deme tak faham sgt kot.Ntah le.